Ο Περιηγητής σας είναι πολύ παλιός με αποτέλεσμα να μην είναι πλήρως συμβατός.Μάθετε περισσότερα.
EN EL

Ξενάγηση στην ΑΡΕΝΑ

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Ξενάγηση στην ΑΡΕΝΑ

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Η Διοίκηση του ΑΕΚ ΑRENA σε συνεργασία με μια ομάδα εκπαιδευτικών δημιούργησαν και προσφέρουν μια διαφορετική και συνάμα μοναδική εμπειρία σε παιδιά Δημοτικών Σχολείων από όλη την Κύπρο. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ξενάγηση στο Γήπεδο» αποτελεί ένα καινοτόμο για τα κυπριακά δεδομένα πρόγραμμα, που σκοπό έχει την εις βάθος γνωριμία με ένα σύγχρονο αθλητικό γήπεδο και την ανάπτυξη αθλητοπρεπούς στάσης και υγιούς φίλαθλης κουλτούρας.

Το εν λόγω πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και απευθύνεται σε παιδιά Δημοτικών Σχολείων (Δ’-Στ’). Έχει διάρκεια μίας ώρας και δεκαπέντε περίπου λεπτών και διεξάγεται σε πρωινό χρόνο στο καινούριο γήπεδο ΑΕΚ Αρένα στη Λάρνακα. Η συμμετοχή για τα σχολεία είναι δωρεάν, ενώ παρέχονται στους μαθητές περιοδικό με φύλλα εργασίας και γραφική ύλη.

Η ξενάγηση εκτυλίσσεται σε διάφορους σταθμούς, όπως τα δημοσιογραφικά θεωρεία, την αίθουσα συνεντεύξεων Τύπου, τα αποδυτήρια, τον αγωνιστικό χώρο, τις κερκίδες κ.ά. Σε κάθε σταθμό πραγματοποιούνται συγκεκριμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με ειδικά φύλλα εργασίας και βιωματικές ασκήσεις. Ειδικότερα, οι μαθητές ασχολούνται με δραστηριότητες σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα των Αναλυτικών Προγραμμάτων της δημόσιας εκπαίδευσης όπως τα Ελληνικά, τα Μαθηματικά, την Ιστορία, τη Γεωγραφία και τη Φυσική Αγωγή. Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα επιμελήθηκε από έμπειρους δασκάλους και η ξενάγηση πραγματοποιείται από πτυχιούχους εκπαιδευτικούς. Η συμμετοχή των παιδιών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ξενάγηση στο Γήπεδο» υπόσχεται μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία γεμάτη μαθησιακά και συναισθηματικά οφέλη.

Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις σχετικά με το πρόγραμμα και διευθετήσεις για ξενάγηση, τα σχολεία μπορούν να επικοινωνούν με την κ. Χριστίνα Ευαγγέλου, συντονίστρια του προγράμματος, στα τηλέφωνα 24655999 ή 99740128 ή με email στο cevangelou@aek.com.cy

Συνήθεις Ερωτήσεις:

1. Ποιες είναι οι σχετικές δραστηριότητες για το κάθε γνωστικό αντικείμενο και με ποιο τρόπο ανταποκρίνονται στον απώτερο σκοπό του εκπαιδευτικού προγράμματος, αλλά και του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής;
Το στάδιο εκλαμβάνεται ως ένας χώρος ολιστικής μάθησης. Το πλήθος και η ποικιλία των δραστηριοτήτων καλλιεργεί στάσεις και δεξιότητες και επιτυγχάνει στόχους σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Πιο κάτω καταγράφονται συνοπτικά ορισμένες ενδεικτικές δραστηριότητες ταξινομημένες ανά σταθμό:

Σταθμός 1. Νέο ΓΣΖ
Οι μαθητές/τριες:
• Γνωρίζουν την ιστορία του Νέου ΓΣΖ και τις σημαντικότερες αθλητικές στιγμές που διαδραματίστηκαν εκεί (π.χ. ο τελικός του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος UEFA κάτω των 19 το 1998).
• Γνωρίζουν την ιστορία του Ζήνων του Κιτιεύς, του φιλοσόφου από τον οποίο πήρε το όνομά του το στάδιο.
• Προβαίνουν σε επισκόπηση του σταδίου και δη του στίβου γνωρίζοντας τα διάφορα αθλήματα που λαμβάνουν χώρα εκεί.

Σταθμός 2. Αποδυτήρια
Οι μαθητές/τριες:
• Αναγνωρίζουν τις διάφορες ειδικότητες που εμπλέκονται στην προετοιμασία μιας ποδοσφαιρικής ομάδας.
• Έρχονται σε επαφή με τον εξοπλισμό που χρειάζεται ένας ποδοσφαιριστής για την προετοιμασία του, ως επίσης και του ιατρικού εξοπλισμού.
• Υποδύονται τον προπονητή που εμψυχώνει τους ποδοσφαιριστές του.
• Καταγράφουν ένα εμψυχωτικό και «ουδέτερο» σύνθημα (π.χ. Εμπρός, για τη νίκη! ) στον πίνακα ανακοινώσεων των αποδυτηρίων.

Σταθμός 3. Αίθουσα προβολών
Οι μαθητές/τριες:
• Εισέρχονται στο γραφείο του προπονητή και ενημερώνονται για τους σύγχρονους τρόπους προετοιμασίας μιας ομάδας (π.χ. ανάλυση τακτικής μέσω βίντεο, αγωνιστικά συστήματα κ.ά.).
• Παρακολουθούν ένα σύντομο βίντεο με την ιστορία του νέου σταδίου.

Σταθμός 4. Στάδιο Αρένα
Οι μαθητές/τριες:
• Αξιοποιώντας τον μαθηματικό τροχό που τους δίνεται υπολογίζουν το μήκος και το πλάτος του γηπέδου και κατόπιν την περίμετρο και το εμβαδό.
• Εντοπίζουν και αναγνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα που εμφανίζονται στον αγωνιστικό χώρο.

Σταθμός 5. Πάγκοι
Οι μαθητές/τριες:
• Ενημερώνονται για τον ρόλο του διαιτητή και των εποπτών.
• Γνωρίζουν τον ρόλο των γραμμών (μπροστά από τους πάγκους κ.ά.).
• Μεταφράζουν διαδεδομένους αγγλικούς ποδοσφαιρικούς όρους στα Ελληνικά (π.χ. σουτ – λάκτισμα κ.ά.).
• Υποδύονται τον προπονητή που δίνει οδηγίες στους ποδοσφαιριστές του.
• Συζητούν για το fair play που πρέπει να διέπει κάθε αθλητική δραστηριότητα.

Σταθμός 6. Αίθουσα διασκέψεων τύπου
Οι μαθητές/τριες:
• Αναπαριστούν μια συνέντευξη τύπου αναλαμβάνοντας ρόλους προπονητή, αθλητή και δημοσιογράφων. Πρώτα, οι δημοσιογράφοι καταγράφουν τις ερωτήσεις και στη συνέχεια τις απευθύνουν στον προπονητή και τον ποδοσφαιριστή. Διαμέσου της συζήτησης οι μαθητές εξασκούνται στην παραγωγή προφορικού λόγου αναγνωρίζοντας και αξιοποιώντας συμβάσεις που αφορούν τη δομή επιχειρημάτων.

Σταθμός 7. Κερκίδες
Οι μαθητές/τριες:
• Εντοπίζουν τις σημάνσεις για ΑμΕΑ και ενημερώνονται για τον ρόλο τους
• Εντοπίζουν τα σημεία του ορίζοντα με βάση τις τέσσερις κερκίδες
• Εντοπίζουν σε χάρτη της Κύπρου τα χωριά απ’ όπου πήραν το όνομά τους ορισμένοι τομείς των κερκίδων (π.χ. Άρσος, Αλαμινός, Λεύκαρα κ.ά.)
• Υπολογίζουν, κατά προσέγγιση, τη χωρητικότητα του σταδίου αξιοποιώντας μαθηματικές έννοιες και τεχνικές.
• Γνωρίζουν τη μέθοδο ταξιθέτησης μελετώντας αντίγραφα εισιτηρίων και εντοπίζοντας τη θέση που γράφει το εισιτήριό τους.
• Συζητούν για τον επιθυμητό και πολιτισμένο τρόπο που πρέπει να συμπεριφέρονται οι φίλαθλοι.

Σταθμός 8. Δημοσιογραφικά θεωρεία
Οι μαθητές/τριες:
• Γράφουν ένα σύντομο δημοσιογραφικό ρεπορτάζ κάποιας φάσης ενός φανταστικού αγώνα, χρησιμοποιώντας συμβάσεις και κώδικες που εφαρμόζονται στον δημοσιογραφικό λόγο.
• Περιγράφουν από τα μικρόφωνα, με κατάλληλο ύφος και ένταση φωνής, έναν δικό τους φανταστικό αγώνα, ενώ ταυτόχρονα η φωνή τους ακούγεται σε όλα τα μεγάφωνα του σταδίου. Οι μαθητές αξιοποιούν αξιοποιήσουν συμβάσεις που αφορούν τη γλωσσική δομή περιγραφών.

2. Ποια είναι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα είτε κατά τη διαδικασία της προπαρασκευής του στο σχολείο είτε στον συγκεκριμένο χώρο;

Η ξενάγηση και διεκπεραίωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων γίνεται υπό την καθοδήγηση πτυχιούχου δασκάλας. Ως εκ τούτου, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην ξενάγηση αφορά τη συνοδεία και επίβλεψη των μαθητών και την υποβοήθηση των μαθητών σε κάποια δραστηριότητα στην περίπτωση που κριθεί αναγκαίο. Δεν χρειάζεται κάποιου είδους προετοιμασίας των εκπαιδευτικών και μαθητών από προηγουμένως στο σχολείο. Στο βιβλιαράκι που δίνεται στους μαθητές υπάρχουν επιπρόσθετα φύλλα εργασίας, τα οποία μπορούν να λύσουν στην τάξη ή στο σπίτι τους.

3. Ποια είναι η διαδικασία αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων στον γνωστικό και συναισθηματικό τομέα, όπως δηλώνεται στη συγκεκριμένη πρόταση;

Η αξιολόγηση, όσον αφορά τον γνωστικό τομέα, επιτελείται με τη συνεχή παρακολούθηση (συντρέχουσα αξιολόγηση) της συμμετοχής και της ανταπόκρισης των μαθητών κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα, για την παραγωγή προφορικού λόγου δίνεται έμφαση στην ανταπόκριση στο ζητούμενο, την ποιότητα προφοράς, την καταλληλότητα του λεξιλογίου, την ορθότητα, ροή, συνοχή και συνεκτικότητα του λόγου, ενώ για τον γραπτό λόγο στην ανταπόκριση στο ζητούμενο, την ορθογραφία και στίξη και τη γλωσσική καταλληλότητα.

Σχετικά με τον συναισθηματικό τομέα εφαρμόζεται σύντομος αναστοχασμός μετά από κάθε σταθμό και τελικός κριτικός αναστοχασμός στο τέλος του προγράμματος με τους μαθητές να παίρνουν όλοι τον λόγο και να τοποθετούνται πάνω σε συγκεκριμένα ερωτήματα που αφορούν το ατομικό επίπεδο, το επίπεδο ομάδας και το επίπεδο θέματος.

Σημειώνεται ξανά, ότι το πρόγραμμα επιμελήθηκε από έμπειρους δασκάλους και η ξενάγηση πραγματοποιείται από πτυχιούχο εκπαιδευτικό. Η συμμετοχή για τα σχολεία είναι δωρεάν, ενώ παρέχονται στα παιδιά περιοδικό με φύλλα εργασίας και γραφική ύλη.

Μέγας Χορηγός
Κύριος Χορηγός
Εντάξει!
Ο ιστοχώρος μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησής σας. Περισσότερες Πληροφορίες